torsdag 13 januari 2011

Ny kokbok

Igår köpte jag Renée Voltaires kokbok "Peace, love and food". På kvällen läste jag den från pärm till pärm, och blev väldigt inspirerad. Nästan så att jag tänkte bli vegetarian. Men bara nästan... Jag har en annan av hennes böcker, "Alltid hungrig" - den är också bra, men känns mycket mera spretig på det matfilosofiska planet. Den här är mycket mera sammanhållen, lite raw food och lite tillagat, nya sätt att använda grönsaker, och lite kul råvaror som jag känner till men inte testat än (miso, alger, hampafrön...) Jag ska testa mig igenom en massa grejer i boken, men varm mat får det bli sålänge det är såhär ruggigt ute, särskilt som jag ändå äter en massa sallad. Och keso. Mycket keso blir det, tur att det är så användbart och gott. Till kvällsmål ikväll åt jag en liten bit stekt makrill med några msk keso, lite finstrimlad purjo och dill. Så himla gott, kvällsproteinet är min favorit i Xtravaganza-kosten. Mycket smartare att äta protein än kolhydrater när kvällssuget slår till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar