tisdag 16 augusti 2011

Low carb-raw-pasta!

Nähäpp, om man skulle ta och skriva ett inlägg idag kanske!? Tappade sugen härförleden när det strulade att ladda upp bilder och "publicera inlägg"-knappen inte funkade. Och det här med felsökning och datorer... nej, det undviker jag helst på min fritid. Men nu blir det ett nytt försök!

Jag kör vidare i kampen mot snabba kolhydrater, väljer lååångsamma ibland och alternativ ibland. Idag gjorde jag ett alternativ till äggnudlarna som resten av familjen åt, nämligen zucchini-tagliatelle. Inte dumt alls till laxgrytan med röd curry och kokosmjölk.


Ja, det är min fot man ser till höger. Rutinerat värre...

Laxgrytan blev en mild och krämig historia med kokosmjölk, grönsaker, röd currypasta och allehanda "asiatiska" piff för att maximera smaken - vitlök, ingefära, fisksås, ljus miso, citrongräs och limeblad. Jag brukar göra en fisksoppa på vit fisk och räkor med samma smaksättare som barnen älskar. Lägger upp receptet en dag då jag har mätt lite bättre..

Sådär, då var man igång igen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar