tisdag 8 februari 2011

Raw curry


Det här är en "raw curry" ur boken "Salig blandning" av Renée Voltaire. (Helt sjukt bra bok, jag har hissat hennes "Peace, love and food" tidigare, men så köpte jag den här och den är ännu bättre. Köp den på Coop för 165 spänn, det är ett fynd. Sedan kan man förstås köpa hennes egna produkter också, men det är sjukt mycket billigare på Råvarubutiken tex.)

I allafall, raw curry. En vitkåls- och morotssallad uppblandad med en mixad gegga av mandlar, kokos, lime, citrongräs och curry, typ. Jag återger inte det exakta receptet här, ni får köpa boken istället. Eller komma och hälsa på mig. Det här är en sådan där raw food-rätt som får mig att inse att man faktiskt skulle kunna leva så. Det blev helt galet gott, och riktigt matigt. Och barnen åt, bara en sådan sak! Jag skulle lätt kunna äta en tallrik sådan här curry med lite sallad och groddar till, och vara helt nöjd och mätt. Intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar