tisdag 2 april 2013

Full fart i gymmet!

Jodå, det går bra nu. Det är kul att träna! Har provat TRX-banden, de kan man göra mycket kul med. Skönt att komma till gymmet på morgonen vid sex-halv sju sådär, då är det ingen konkurrens om grejorna, och man behöver inte bekymra sig om att någon tittar på vad man gör när man inte själv är riktigt säker på vad man gör...

Och jag har sprungit! Min högra höft krånglade i somras, och när den blev bra så började vänster att krångla, samma grej. Det känns som att det är muskelfästet upp i höftkammen som gör ont, men lite egenhändigt framgooglad rehabträning senare så börjar det kännas bättre! Jag sprang en mycket lugn 3 km-runda i fredags, och det känns bra. Kom på att höften gör mer ont om jag sitter mycket, så det får bli ett par timmars stående skrivbordsarbete varje dag.

I morse körde jag ett styrkepass på gymmet, imorgon ska jag cykla till och från jobbet (14 km enkel väg), och på torsdag kväll ska jag gå på ett grupp-pass i gymmet med kettlebells, snake rope och grejer. Bara 8 platser på passet, jag har mycket höga förväntningar. Magrutor till sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar