tisdag 11 januari 2011

Halli hallå!

Måste börja blogga igen ju. Måste kanalisera alla mat-tankar någonstans.

I november tog jag tag i mig själv och började fixa till min kropp. Den har varit lite för stor, lite för länge. Mat har jag ju koll på, och med lite hemmasnickrad lowcarb har jag gått ner en del själv förut, men det här med motionen var under all kritik. Så jag funderade på gym lite hit och dit, och sedan en dag så bestämde jag mig att göra det ordentligt. Jag gick till Xtravaganza, och körde igång med styrketräning och pulverdiet. Helt radikalt, och jag trodde nog aldrig - innan jag gick dit - att pulverdiet någonsin skulle vara något för mig. Men jag bestämde mig i allafall, körde fyra veckor före jul och gick ner 6 kg. Därefter har jag gått på "halvfart", som de kallar det, och gått ner 6 kg till. Jag äter mer sallad och keso än någonsin, men trivs bra med det. Tränar gör jag också, styrketräning och promenader med eller utan stavar.

Just nu marinerar jag tofu, som jag sedan ska woka med spenat och sockerärtor. Hoppas det blir gott. Jag är nybörjare på tofu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar