fredag 21 januari 2011

Supersmoothie


Det här ser möjligen inte särskilt upplyftande ut, men tjena vad gott det är! Jag har mixat en banan med en msk cashewsmör (som man kan köpa t ex här) och 2 blötlagda dadlar tillsammans med blötläggningsvattnet. Mängden vatten avgör förstås hur trögflytande smoothien blir, jag använde nog ca 1,5 dl. Totalt innehåller den ca 200-250 kcal, lite beroende på hur stora bananen och dadlarna är.

Jag tar med mig mellanmål till jobbet, och igår hade jag med mig en sådan här raring till förmiddagsfikat. Idag är jag hemma och vabbar, men mellanmål ska man ju ha ändå. Smoothien innehåller förstås en del kolhydrater, så jag dricker den på förmiddagen.

1 kommentar:

  1. Slurp vad gott. Jag kan kanske slänga med aprikoser istället, eftersom jag inte är så förtjust i dadlar (förutom till jul). kram Etta

    SvaraRadera