tisdag 17 augusti 2010

Superfrukost

Jag gjorde en alldeles busgod, och dessutom löjligt nyttig, smoothie till frukost imorse. Lite inspirerad av raw food-tänket hade jag till och med blötlagt ett par svarta fikon kvällen före (som jag köpt på fantastiskt trevliga Råvarubutiken) tillsammans med pumpafrön. Dessa, och blötläggningsvattnet, mixade jag alltså imorse tillsammans med en banan, en avocado, lite yoghurt, och en tesked nässelpulver (också från Råvarubutiken). Jag hade inga större förväntningar på smaken, men jösses vad gott det var. Och pigg blev jag också, det kändes verkligen som en perfekt frukost. Imorgon fortsätter experimenterandet - banan, avocado och yoghurt blir en bra bas, men kanske blir det blötlagda torkade aprikoser och mandlar i? Eller blåbär från frysen? Torkade blåbär har jag också, förresten. Och en hel massa annat. Många smoothies ska det bli, tror jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar