lördag 15 november 2014

Fredagsfys före fredagsmys

Ny fredagsvana: träna efter maten, när lillkillen är på hockeyträning. Och när han kommer hem blir det soffmys med hemmagjord glass. Igår sprang jag ett intervallpass, såhär:

10 min lugn jogg
4x4 min intervaller i lite högre tempo, med 1 min gåvila mellan
5 min lugn nedjogg

Jag är extremt långsam, både när jag springer och när jag rullskidar. Intervallpassen tänker jag ska göra att jag testar på ett snabbare tempo, när jag inte ska vara ute och nöta länge. 

Tyvärr börjar jag få lite känningar i ena höften när jag springer, det har jag haft problem med tidigare, men kommit tillrätta med genom rehab-övningar och att inte springa. Ingen anledning att oroas inför vasan alltså, för skidåkningen känns ok, men jag får nog hitta på något annat sätt att konditionsträna än löpning. Rullskidåkning förstås, och mer cardiofokus på styrkepassen får det bli. Funderar lite på gym, skulle behöva några pass i stakmaskin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar