tisdag 11 november 2014

VIP-kväll

Igår kväll var jag på Stadiums VIP-kväll, som man kunde anmäla sig till om man är anmäld till något av loppen i Vasaloppsveckan. Man kunde handla med 20% rabatt på hela längdsortimentet, få valla-tips och sist på kvällen var det två halvtimmesföreläsningar med Aron Anderson och Matthias Svahn. 

Aron var väldigt inspirerande att lyssna på. Han har suttit i rullstol sedan han var åtta, pga cancer. Trots det har han åkt Vasaloppet i år, i sitski, samt en massa annat. Han visade bla bilder från Svalbard Ski Maraton, med otrolig utsikt och helt fantastiska spår (som kontrast till årets sladdriga Vasaloppsspår...) som han använde som en mental bild när det kändes tufft. 

Matthias föredrag var också bra, men var helt uppbyggt på hans bok som jag köpte när den var nyutkommen för två år sedan. Han pratade om hur man bör lägga upp träningen under året, och främst från september fram till Vasaloppet. Jag är definitivt inte helt fel ute i mitt upplägg. Visst skulle jag behöva åka mer rullskidor, men nu är det som det är med tillgång på tid och dagsljus. 

Shoppingen då? Jo, jag köpte ett par handskar och en tröja. Jag har ett par handskar som jag köpte 1998, så det kunde väl vara dags att uppdatera. Mina skidor och skor är lika gamla, och jag kommer att skaffa nya, men tänkte att det skulle vara typ hysteriskt mycket folk som skulle köpa skidor igår, och  det stämde ju... Smockfull längdavdelning med folk som köade för att få hjälp att välja skidor i lämplig modell, bindningar, stavar, skor... Nej, jag avvaktar med skidköpet, det kommer att finnas bra erbjudanden längre fram också. 

Och så fick man goodiebag! 2015 års officiella Vasalopps-t-shirt, vattenflaska från Craft, prover på nån slags energitabletter, och valla-info. Så nu är jag allt lite mer peppad för 2 mars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar